Follow up please ('; Hehhe, Blogger yangg kurang menarik =p
AJIK ♥ MEEN

ILYSM (:

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 17, 2010

Percutian yang AWESOME :)

PULAU PANGKOR :)
 Berbeza sekali dengan kemajuan malaysia serba cepat, Pangkor tetap menjadi syurga bagi mereka yang mencari untuk menjauh dari hiruk-pikuk kehidupan bandar. Berjemur matahari di pantai emasnya. Catch melihat perahu nelayan.
pertama sekali aku smpai lumut/pangkor naik benda nih lah!
korangg tahu nama dia apa??
FERI awwww **
mula-mula aku naik aak pening lahh jugakkk :)
duduk je dalam tu , herhh tahpape =.="
Then dah sampai ke destinasi iaitu PULAU PANGKOR kami mendapatkan Van
yang menbawa kami kesana-kemari :)

Jengjengjenggg, ini lah Van yang aku maksodkan tu ! =p
 orang yg membawa kami tu Peramah orangnya :)
suke buat kelaka, makyang cakap dia boleh masuk Rajalawak dahh :)
hahaha , dahh jalan driver nh bawa kami pergi ke ??????

yang nihh nama dia, Meriam dulu kala :)
haha, kite org snap dkt sini , laa sungguh ! guna cam makyanggg !
hahahaha :)
lepas pergi sini kitaorg pergi ?????

 nak tahu tak nh apa kawan-kawan ? 
nama dia adalahh Fu King Long temple on Pangkor Island.
tempa nh wujud sejak December 2007.
Awesome kann korangg ! haha
lepas tu aku pergi ???

Ini adalah kilang memproses hasil laut yang agak famous di Pulau Pangkor.
Kalau beli barang di sini dapatlah dengan harga yang murah, dan makanannya pun lebih sedap daripada biasa terutamanya ikan masin, ikan kering, ikan bilis, udang kering dan juga sotong kering.
Kalau dah makan, memang dapat rasa dari segi perbezaan rasa.
Amoi-amoi ni semua malu sebab ada banyak mamat-mamat hensem sedang tengok diorang buat kerja.
Masing-masing ala-ala malu kucing bila kena ambik gambar dan orang tengok diorang kerja. Semua pun berebut-rebut pakat tunjuk skill dan bekerja dengan pantas. 
Diorang sebenarnya sedang membungkus sotong-sotong yang telah dimesin dan ditabur dengan gula.
 

Ini bahagian dia jual makanan yang telah siap diproses, kira makanan ringan la. Semuanya berasaskan hasil laut macam sotong, ikan, obor-obor dan juga udang. 
Jangan tak tahu satay ikan yang korang dok makan selalu tu sebenarnya dihasilkan daripada obor-obor. Sedap kan?Cuma aku tak jumpa la pulak ladang halia dengan jambu batu kat area tu.
Sebungkus-sebungkus dia tak jual, sekali dia jual semuanya main sebungkus besar punya. Tapi jangan risau, kat sini korang boleh rasa dulu produk diorang sebelum beli. 
Semua aku rasa, cuma aku tak beli semua yang aku rasa. He he he…

tempat nh last kiteorg jalan-jalan :)
hehe, lepas tu balek  semula ke pangkalan Feri :)
semasa naik Feri Waohhh!
Best gila, kiteorg dapat menikmati udara yang Sangat Sejuk !
kitaorg dduk dkt atas Feri tuh , 
alaa-alaa cerita Titanic ! HHAHA
kiteorg snap sini sane taww! nty aku masok gmba time dkt sane ehh , tkde mase lahh :0
oky,sudh smpai ke Lumut :)
lepas turun Feri aku dgn czen aku jaln kaju-laju dan cari mana TOILET !
bapak lahh, Sejuk gila dohhhhh .
hahahahahah:) lepas pergi toilet kiteorg balek ke Ipoh pergi rumah sedara .
mengidap di sana :)
Ending tak best sangat pon lahh :)
hehe, Amacamm ???
best takk cerita aku nh ! 
kalau teruja kau pergi lah ajak family korang bercuti dkat sana :)
AWWWW! syok habesss :)
byebye :)


(2007-12)


HEE! that All :)

No comments:

Post a Comment